Liker ditt barn og synge?

Koret ble grunnlagt i 1967 og består av mange sangglade barn ved Høyenhall skole.

Koret ledes av dirigent Larissa Mikkelsen. Hun har lang erfaring som dirigent og sangpedagog og driver blant annet en privat kulturskole på Snarøya. Sangglede står i fokus! Vi jobber pedagogisk med teknikker for å formidle følelser og stemninger gjennom musikk og tekst, og under vår halvåret jobber vi også med teater og setter opp vår egen forestilling eller musikal.

Korets øvelser foregår på torsdager i Høyenhall skoles aula:
14.00‐15.00: Hovedkoret (4. – 10. klasse)
15.00‐16.00: Juniorkoret (2. – 3. klasse)

Meld barnet ditt inn i koret

Bli med og syng. Alle er velkommen med i koret vårt!

Er ditt barn glad i musikk og liker å synge? Da er Høyenhall skoles elevkor noe for deg! Koret har allerede en super gjeng med sangglade barn fra 2. klasse og oppover på Høyenhall skole, men plass til mange flere.

Som medlem i skolekoret får barn oppleve et sosialt og musikalsk fellesskap sammen med barn i ulike aldersgrupper ved Høyenhall skole. Å være med i kor handler om felles opplevelser, musikalske hendelser, om glede, vennskap, kultur og tradisjon. Elevkoret deltar på skolearrangementer som 17. mai, går Lucia tog, julekonsert med korpset, UKM, arrangerer forestilling en gang i året og gjør minst to sosiale utflukter sammen.

Musikalsk synger vi alt fra dagens populærmusikk til klassiske korsanger.

Innmelding!

Har ditt barn lyst å bli med i koret, kom gjerne på en øvelse for å prøve før du bestemmer deg. Gi beskjed på e-post i forkant.

Ønsker du å bli medlem i koret melder du barnet ditt på Spond.

Koret er åpent både for gutter og jenter. Medlemskontingenten er 1.250,- pr. år + et engangsbeløp på 250,- for leie av kordrakt.

Utmelding av koret må skje skriftlig til koret på Spond. Ved utmelding leveres kordrakt til en av korets fungerende styremedlemmer.

Innhold:

Vi vil i hovedsak synge enstemmige sanger, men prøver oss også på enkel flerstemmig sang.
Vi starter hver øvelse med lekbaserte stemmeøvelser og sangleker som fremmer rytmefølelse og motorikk. Elevene blir kjent med sin egen stemme og utvikler gehør og rytmesans. Vi er også innom ulike temaer innen musikkteori, blant annet Do-re-mi. Dette læres enkelt da det bakes inn i sanger og leker. Det er viktig å ha litt kjennskap til noter og rytmer når man holder på med musikk, så derfor får dere lære litt om dette på korøvelsene.
I tillegg jobber vi med tekstforståelse, artikulasjon og språk, og ikke minst – hvordan det er å stå på en scene. Eleven vil oppleve å være en del av større helhet med sin stemme, og vi oppfordrer elevene til å komme med forslag på sanger de har lyst til å synge.

På øvelsen:

Vi starter øvelsen med en morsom lek! Gjerne av fysisk karakter for å få i gang kroppen og stemmen, og for å samle oss i gruppa og være sammen. Deretter varmer vi opp stemmen med noen lette sangøvelser og enkle oppvarmingssanger, før vi begynner å øve på sangene vi skal bruke på konsertene våre. Vi øver også på noe som heter Do-Re-Mi. Det er et enkelt system for å lære å synge etter noter, med lette håndbevegelser til, som både barna og dirigenten gjør. Noen ganger avslutter vi også med en lek! Men en time går fort, så det er avhengig av hvor mye musikk vi har klart å synge den dagen. Vi lærer oss til å bli bedre sangere, men også til å bli bedre sammen som kor.

Om å være korist:

«Vi varmer opp med hele kroppen, det er kjempegøy. Kordirigenten vår spiller piano til det vi synger» forteller Linnea 10 år.

Velkommen til et allsidig kor som både er et kor og en musikkteatergruppe!

Korets styre.

Nåværende styre består av følgende medlemmer:

Gerd Inger (leder)
Maria (kasserer)
Emma Caroline (styremedlem)
Cecilie (sekretær)
Liv (sekretær)

Dirigent og musikalsk leder: Larissa Mikkelsen

Styret er korets kontaktledd med koristenes foreldre. Styret sammen med dirigenten jobber med rekruttering til koret, setter opp korets semesterplan og arrangerer musikalske og sosiale aktiviteter for korets medlemmer. Styret er også ansvarlig for å avholde foreldremøter og årsmøter. Videre er styret ansvarlig for korets økonomi, drift av nettsted og sider på sosiale medier. Styret samarbeider tett med korets dirigent. Korstyret velges på årsmøtet som avholdes hver høst.

All kommunikasjon med koret skjer via Spond. Der får du tilgang når barnet er innmeldt.

Lyst til å bidra i styret?

Hvis du er en engasjert forelder som kan tenke deg å bidra med styrearbeid, så ta kontakt med det sittende styret. Vi oppfordrer også foreldre til å melde seg til arbeid med den årlige forestillingen.

Vi har et velfungerende og flott styre, men trenger flere engasjerte styremedlemmer og oppfordrer til å bli med

Hvis noen av dere har lyst til å bidra i korstyret eller ønsker å vite litt mer om omfanget, så ta kontakt med en av oss eller send en e-post.

Se mer av koret på sosiale medier

Støtt koret med Spond Cashback og Grasrotandelen

Et viktig bidrag til koret og ikke minst dugnadsfrie penger!